XEE:n 3 pilaria

Seuraavaksi opit kolme asiaa, joiden olemme huomanneet olevan tärkeimmät (ja jännittävimmät!) osat XEE:n toteuttamista. Ne ovat XEE-palvelutyön perusta. Sinun palvelutyösi perusta. Uskomme myös, että nämä asiat ovat ja tulevat olemaan ratkaisevin osa menestymistäsi. Katsotaanpa…

Tiedätkö jo, mikä on XEE:n tarkoitus? Miksi XEE-palvelutyö on niin ainutlaatuinen?

Syitä voisi mainita monia, mutta viime kädessä vastaus on moninkertaistuminen. Moninkertaistamme todistajien määrän kouluttamaan kristittyjä sekä todistamaan että kouluttamaan toisia todistamaan.

Jeesuksesta todistaminen on todennäköisesti yksi haastavimmista tehtävistä maailmassa. Toisten kouluttaminen todistamaan ja tekemään se hyvin on vielä vaikeampaa. Todistajien moninkertaistaminen ja todistamisen tekeminen arkipäiväiseksi uskovien keskuudessa on inhimillisesti mahdotonta. Siksi tarvitsemme Jeesusta tässä palvelutyössä.

”…sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.” – Joh. 15:5

Miten pidämme Jeesuksen palvelutyömme ytimessä?

Pitääksemme Jeesuksen keskiössä, olemme nähneet EE:ssä, että emme voi tehdä kompromissia kolmessa asiassa, joita nimitämme työmme perustuspilareiksi:

Evankeliointi ja rukous ovat toisistaan eroittamaton pari. Ne eivät toimi irrallaan toisistaan.

  • jokaisella opiskelijalla, tiiminvetäjällä ja opettaja/tiiminvetäjällä täytyy olla kaksi OMAA rukousystävää
  • jokaisen tulee rukoilla molempien rukousystävien kanssa ainakin 15 min/viikko
  • rukousystävärukoukset tulee toteuttaa joka viikko 12-14-viikkoisen XEE-koulutuksen aikana
  • ei valinnainen
  • sama koskee klinikoita, mutta myös 2 viikkoa ennen ja 2 viikkoa klinikan jälkeen
  • jokaisen tiimin täytyy tehdä kunnollinen KH joka viikko kurssin aikana, ainakin 12 kertaa, 1-3 h/kerta
  • ei valinnainen
  • klinikoissa vähintään 4 KH:a (enemmän parempi)
  • suosittelemme KH:a seuraavien ihmisryhmien parissa (tässä järjestyksessä)
    • TUTTAVAT: Jokaisen tiimiläisen sukulaiset, ystävät ja naapurit heidän kodeissaan
    • TUNTEMATTOMAT: Uudet kontaktit kadulla, toreilla ja kahviloissa

Opiskelijan turvallisuus ja oppimisen laatu varmistetaan henkilökohtaisella ohjauksella.

  • jokaisella opiskelijalla täytyy olla loppukokeen hyväksytysti suorittanut XEE-tiiminvetäjä jokaisessa KH:ssa
  • tiimi koostuu tiiminvetäjästä ja 1-2 opiskelijasta (mieluiten kahdesta)
  • ei valinnainen
  • sama koskee klinikoita
  • PÄÄMÄÄRÄ: toteuttaa aitoa opetuslapseuttamista ja moninkertaistumista

Siinä se! Yksinkertaista, mutta vaikeaa. Toteuta ”3 pilaria”, tinkimättä. Älä jätä Jeesusta palvelutyön ulkopuolelle.

Nämä ovat periaatteet, joille koko Evankeliointi Elämäntapana -palvelutyö alunperin rakennettiin. Aina on olemassa vaara jättää nämä ydinarvot pois XEE-työstä ja päätyä tekemään jotain vähempää. Se tarkoittaa, että et välttämättä todella kouluta ja varusta ihmisiä.

Pidä 3-pilaria XEE-palvelutyösi ytimessä, niin et koskaan epäonnistu! Jeesus ei koskaan petä!